15 januari 2012

Fogan: Compact powders review

Hee lieve meiden,
Vandaag weer een review over Fogan producten. Ik merk dat deze artikelen best populair zijn en ik krijg via mail ook vragen of ik dit product wil reviewen of dat product, ook in de comments krijg ik er vragen over; vind ik erg leuk! Vandaag zijn de compact powder aan de beurt. Lees maar mee.

LET OP: Dit is een post voor maandag 16 januari, op die dag zelf kan ik helaas niets posten.




Zoals altijd; de achterkant. Ik heb deze poeders in twee kleuren gekregen: nummer 02 en nummer 03. En wat een toeval, het zijn precies mijn kleuren. De lichtste kleur is prefect en de iets donkere misschien iets te donker maar die is handig als ik wat bruiner ben. Weer staat er op de achterkant dat dit product voor je gezicht is.




Als je de poeders zo naast elkaar ziet is er misschien niet zo heel veel verschil te zien maar op je huid merk je het wel. Het zijn grote poeders met een inhoud van 10 gram, dezelfde inhoud als de blushes van Fogan. Gelukkig hebben deze poeders geen geurtje want daar hou ik persoonlijk niet van in een make up poeder. De lichtste kleur is nummer 02 en de iets donkere kleur is nummer 03.





Hier zie je een aantal swatches van de poeder. Tjah wat kan ik erover zeggen, gewoon poeders die goed gepigmenteerd zijn en fijn licht en zacht aanvoelen op de huid. Verder geeft het een fijn matt effect. Het blijft niet de hele dag perfect zitten maar dat kun je ook niet verwachten van een poeder van €0,99.


Misschien een klein nadeel aan deze poeders is dat ze best wel 'kruimelig zijn'. Op de foto hierboven kun je zien wat ik daarmee bedoel. Als je met je kwast in de poeder bent geweest moet je oppassen dat niet de losse poeder die achterblijft in de verpakking overal heen vliegt. Persoonlijk vind ik dit niet heel erg maar is toch een klein nadeel.


Mijn conclusie is dan ook dat ik het fijne poeders vind maar niet de fijnste poeders die ik ooit het gezien. Ik denk dat ik automatisch weer naar mijn oude poeder ga pakken. Zelf zou ik ze niet opnieuw bestellen als ze op zijn want ik ken dus fijnere poeder. Maar voor die prijs (€0.99) is het een prima budget poeder die je kan aanschaffen.

Deze compact powders zijn voor €0,99 te bestellen op: www.fogan.nl


Liefs Rachel

4 opmerkingen:

  1. Wat jammer dat ze een beetje tegenvallen. Maar ja, voor die prijs..?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor die prijs klinken ze wel prima :)
    Leuke blog heb je, ik volg je!
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wauw ziet er goed uit!
    Ik ga ze zeker bestellen:)
    alleen wel dure verzendkosten toch?
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Charr; Nee juist niet, de verzendkosten zijn juist heel erg laag :)

    BeantwoordenVerwijderen