24 februari 2012

Beautyproblems: Velletjes op je neus #2

 #

Hee lieve meiden,
Laatst schreef ik een artikel over een beauty'probleem' genaamd witte vlekjes op je nagels. Dat werd erg positief ontvangen en vlak daarna kreeg ik een mailtje van een andere dame. Ze zei dat ze last had van velletjes op haar neus, van droogte. Als ze foundation op deed werden ze juist heel duidelijk in plaats dat ze verdwenen. Nu heb ik research gedaan en wat tips in dit artikel!


Deze velletjes op je neus zien er niet heel erg mooi uit. Je wil er vanaf! Maar wat is het precies? En wat kun je er tegen doen? Het kunnen een aantal dingen zijn: Of het is genetisch bepaald en het zit in de familie (lees eczeem of allergische reacties) of het komt door een droge huid. Dit laatste is meestal het geval.


Het verschilt per persoon hoe je huid reageerd op cremes en dat soort dingen. Daarom heb ik een aantal oplossingen opgezocht en ben ik er met mijn neus (hihi) ingedoken, hier zijn de oplossingen:

- Creme: Misschien word je 's ochtends wakker en schrik je je lam. Velletjes op je neus. Dit kan al verholpen worden als je er gewoon een voedende créme op doet. Je droge huid word gevoed door de creme en zo kunnen de velletjes verdwijden.
- Scrubben: Als dit niet werkt en de velletjes blijven komen kun je ook je gezicht scrubben met een speciale gezichts scrub. Dit helpt om de dode huidcellen te verwijderen en de huid te reinigen, als je er daarna een hydraterende creme over doet is het meestal verholpen. Scrub ongeveer 2 tot 3 keer per week en zeker niet vaker!

- Vaseline: Ik denk dat iedereen dit wondermideltje wel kent en in huis heeft. Een creme voor alles! Zo kun je proberen om vaseline een keer voor het slapen op je droge huid op je neus te smeren. Vaseline is een zo rijke creme dat dit ook al veel kan verhelpen.

En als laatste nog een tip: Ga het niet te proberen te verdoezelen met foundation want je zult zien dat foundation het alleen nog maar erger maakt. Wacht daar eerst 2 of 3 dagen mee totdat je huid weer helemaal 'genezen' is van de droogte.

Ik hoop dat ik in dit artikel genoeg informatie heb gegeven. Vinden jullie zulke artikelen leuk om vaker te zien of liever niet? Let me know!

Liefs Rachel

6 opmerkingen:

  1. leuk artikel!
    ik had er ook vaak last van alleen ik smeerde er gevwoon elke dag vaseline op en na een week was het weg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor de handige tips, want heb
    hier regelmatig last van!
    Ga zeker en vast een paar dingen uitproberen (:

    Liefs, Julie x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Handig artikel!
    Ik had het vroeger wel eens.
    Ik scrubte (bestaat dat woord?) het gewoon 2 keer per week en weg was het!

    Liefs Melissa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb hier best vaak last van, gister had ik het nog, en tussen mijn wenkbrauwen had ik het soms ook.
    Ik vind het er echt verschrikkelijk uitzien, en ik wist niet wat ik ertegen kon doen. Ik hou niet van foundations, maar ik probeerde het met een Catrice Allround concealer weg te werken.. Elke keer mislukte het, en ging ik met zo'n half- 'kapotte' neus naar school. Het boeide me niet zo héél veel, maar nu pas zie ik hoe lelijk het is.

    Echt bedankt voor deze tips! Ik ga ze uit proberen, en hopelijk werken ze..!

    Liefs, Lindsey

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn dat ik je door middel van mijn artikel tips heb kunnen geven, hopenlijk werken ze net zo goed bij jou als ze bij mij doen :)

      Verwijderen
  5. Ik heb dit probleem al jaren en heb alles al uitgeprobeerd. Ben er nog nooit mee naar een dokter geweest (vind dat zo stom staan: dokter, ik heb velletjes op m'n neus). Maar scrubben, hydraterende cremes, nivea, vaseline, uienzalf, maskertjes. NIETS helpt. Heb ook extreem droge handen en kan vaak vellen van m'n vingers af trekken. M'n ellebogen zijn heel erg schilferig (geen psoriasis) en zitten vol met vellen. Vind het er echt niet lekker uitzien maar ik smeer me helemaal suf. Heb ooit te horen gekregen bij een dokter dat ik eczeem-gevoelig ben (ivm vele allergieën) en dat ik eigenlijk niet dagelijks mag douchen. Douche me wel dagelijks, maar zonder zeep. Smeer me na iedere douchebeurt van top tot teen in met bodylotion (al minimaal 10 jaar), maar het blijft een droge bende.

    BeantwoordenVerwijderen